Rabu, 3 Mac 2010

Lari ikut kekasih ke Lombok
2010/03/04

KUALA LIPIS: Gara-gara panahan cinta jejaka Lombok, seorang pembantu kedai makan berusia 30 tahun dari Kuala Medang di sini, tergamak meninggalkan keluarganya dan lari mengikut lelaki terbabit pulang ke negara berkenaan. Rozita Mat Ali, disedari hilang oleh keluarganya pada 14 Februari lalu selepas tidak menjawab panggilan telefon serta khidmat pesanan ringkas (SMS).
Menurut bapanya, Mat Ali Mat Amin, 67, pada hari kejadian, anak keempat daripada lapan beradik itu yang bekerja di sebuah kedai makan di perkampungan Orang Asli di Pos Betau di sini, menghubungi ibunya, Jariah Ishak, 60, bagi meminta izin untuk bermalam di rumah seorang rakan di pusat bandar.
“Isteri saya membenarkan kerana sebelum ini dia banyak kali berbuat demikian.
“Namun, Rozita kemudian tidak menjawab panggilan telefon, malah SMS kami juga tidak dibalasnya menyebabkan kami mengesyaki berlaku sesuatu terhadapnya,” katanya.
Mat Ali yang bekerja sebagai penyelia di sebuah ladang Felcra di sini, berkata kebimbangan mereka menjadi kenyataan apabila anaknya itu kemudian memaklumkan sudah meninggalkan negara ini.
“Sehari selepas kehilangannya, Rozita menelefon ibunya memberitahu dia kini berada dalam kapal menuju ke Lombok Timur mengikut seorang kenalan lelaki.
“Bagaimanapun, dia tidak memaklumkan siapa lelaki terbabit dan waktu dia bertolak keluar dari daerah ini,”katanya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan